Fru Nielsens Hverdag header image 2

En snegl på et blad

Skrevet fredag d. 26. september 2008 kl. 07:26 og gemt i: [fru Nielsens Hverdag]


er tegn på – hvad?

Længere rakte posiens vinger ikke her til morgen.
En djævelsk hovedpine strammer til om panden, jeg har ellers stort set aldrig hovedpine, men engang imellem skal jeg åbenbart lige konstatere, at jeg ikke har r.. i begge ender, som min moder ville have sagt.

Tågen har pakket sig i nat.
Det føles som at gå på stedet, når man ikke kan se længere end til sin egen næsetip.

Måske skulle jeg køre ud i tågen senere?
Der er et motiv som drager mig.
Igår stod jeg imod, det er jo ikke helt gennemtænkt, at standse bilen midt på Hovedvej A10 i tåge, men motiver lokker… måske.

Jeg mangler vist en rundpind nr. 5, den ene jeg har er for kort – den anden er af træ, den er vældig lækker, men garnet glider slet ikke. Måske skal jeg bare lede lidt mere.

Under alle omstændigheder så tror jeg på, at solen vil skinne idag.
Tågen fordampe.
Livet smile forsigtigt til mig.

Jeg sender et smil til jer alle og håber, at I får en dejlig dag.

0

··



12 kommentarer ↓

  • Anette

    Ikke at det rimer men jeg er sikker på det er tegn på en god week-end 😉
    Du må på jagt efter en ny pind 5 – må jeg foreslå Addi??
    Rigtig god dag til dig Helle.

  • Anne, Mandagspigen

    Først drikker du lige en liter vand…så smutter du ud i tågen, køber en pind der passer..og så er jeg sikker på at både tåge og hovedpine er lettet.
    god weekend Helle 🙂

  • marianne

    Ellers overvej et sæt knit-picks hvor du har hvad du skal bruge af pinde. En snegl på vejen må da betyde held – især når den er så flot at skue som i dit portræt. Det bliver en god dag – jeg skal nemlig klippes og have malet garnet – jeg bliver for lækker 🙂

  • A-G

    En snegl på et blad – er tegn på hvad – den ta’r et bad – og bli’r evig glad ;O)

  • et cetera

    I lige måde, Helle – dejlige betragtninger og billede sådan en fredag morgen – trods hovedpine. – og det skal iøvrigt nok lette – både tågen og hovedværket 🙂

  • anjoe

    Takker for dine gode ønsker, returnerer og håber, at dit hovedværk forsvinder i hast, altså ikke i snegletempo 😀

  • johanne

    Håber at både hovedpine og tåge letter. Har du drukket den liter vand? Det er rigtigt, at det somme tider kan hjælpe.
    Her er vejret bare fugtigt og tungt. Jeg ønsker dig en rigtig dejlig og solrig weekend.

  • Helle K.

    Anette: Addi ville være dejlig, men jeg fandt en gammel snoet en, så jeg kunne komme igang… 🙂

    Anne: Jeg drak vand og vand og vand – og fandt en gammel pind – og kom ud i tågen til fods med Emma – og hovedpinen er væk 🙂

    Marianne: Du bliver lækker-lækker smukke. 🙂 Hvis jeg får sådan et sæt, så er jeg jo nødt til at gøre tingene færdige – ikke?

    et cetera: Tak – det hele er lettet 🙂

    Anjoe: Det var i snegletempo, men var ikke så slemt – så det gik alligevel 🙂

    Johanne: Jeg har gjort som Anne sagde – og det har hjulpet 🙂 Vi fik en lille smule sol til sidst 🙂

  • Helle K.

    AG: Du er jo en rimsmed 🙂

  • Catarina

    Jeg håber både tætheden indenfor og udenfor lettede i løbet af dagen. Smukt macro billede. 🙂

  • Tina - omme i London

    Sneglen ved jeg ikke hvad er tegn paa, men den ser ud som om den har gaasehud! LOL
    Jeg haaber hovedpinen er loeftet – god weekend til dig.

  • Helle K.

    Catarina: Det gjorde den – mange tak 🙂

    Tina: Hvor sjovt det havde jeg ikke selv lagt mærke til, men der var også lidt koldt 🙂
    Alt er på plads igen 🙂