Lørdagen blev lige nøjagtigt ligeså hyggelig, som jeg havde forudsagt.

Vejret artede sig. Koldt men godt.
Vi (læs: de) fik dækket gravstedet med gran på de udsatte steder.
Jeg nægter at deltage i den slags udskejelser, så jeg nøjedes med at tage billeder – til en film som kan nydes i den lange vinter.
Svigerinden havde, som hun plejer, lavet lækker mad i rigelige mængder. Jeg nævner i flæng: laks, oksesteg, citronfromage, kager og den lækreste kringle.
Så det blev en lang lørdag, hvor de vigtigste ting lige blev vendt og drejet en omgang.
0



Skriv en kommentar ↓