Fru Nielsens Hverdag header image 2

Kattens besværligt.

Skrevet tirsdag d. 26. oktober 2010 kl. 11:53 og gemt i: [hund, kat]

I morges forsøgte jeg en ny taktik,
jeg kaldte på katten, men uden held…

Emma kunne ikke forstå, at vi ikke skulle gå morgentur,
så det endte med, at vi gik, inden katten kom ind.

Et stykke nede af vejen kom den frem “miav – har I ikke savnet at have mig med?”
Det havde vi nu ikke, men med det ville den.

Så vi gik den korte og kedelige tur på grusvejen endnu engang.

Pludselig kom der en lille lastbil, det gør der ellers næsten aldrig.
Jeg var bange for, at Jensen ville løbe ud foran den, men han blev heldigvis inde i siden, godt selv om det vist var helt tilfældigt.


I morgen går vi altså ikke, før Jensen er kommet ind.
Lad være med at foreslå en snor – jeg går ikke med en kat i snor 😉 En kat skal have lov til at være sin egen – med de farer det nu engang indebærer. 

Vejret er skønt her. Det er koldt og solen skinner.
Håber du har en dejlig tirsdag.

0

····



8 kommentarer ↓

  • Anne

    Kom nu Helle…køb en snor 🙂
    Hos os går Mio med, men kun hen til naboens have…så venter den der, til Eddie og Peter kommer retur 😀

  • Annette's space

    Jeg er nu enig med dig i det med snoren, og kan samtidigt få helt ondt i maven når jeg læser om Jensen’s forkærlighed gor morgenturene….Han må bare spærres inde mens i går 😀

  • Lene

    Det er nok heller ikke hver dag man ser nogen gå tur med en hund og kat ;-D De ser ud til at nyde hinandens selskab.

  • Rejen

    øv hvor ærgeligt at han stadig følger med, kan godt forstå du ikke vil have med, både fordi det er farligt ogdet er jo hundens gåtur, selvom de ser ud til at hygge sammen….god tirsdag til dig…

  • Helle K.

    Anne: Nix 😉 jeg ville ønske, at Jensen også ville vente ved hjørnet af haven 🙂

    Annette: Selvfølgelig skal han spærres inde, men problemet er, at han åbenbart har “regnet den ud”, så han kommer ikke, når jeg kalder – dukker først frem, når vi begynder at gå.

    Lene: Slet ikke i Arden 😉 De nyder det skam, det er kun mig, som er utilfreds.

    Annemarie: Du har ret – turen bliver alt for kort og langsom, når vi hele tiden venter på og tager hensyn til katten.

  • Newyorkerbyheart

    Ej, det lyder da ellers hyggeligt med en kat der vil med på tur – uden snor – jeg ville ønske jeg kunne få vores prinsesse med på det 🙂

    Mange hilsner
    Birthe

  • A-G

    HA HA – Jensen er en klog kat ;0)
    Også pragtfuldt vejr her – skøøøøøøøønt – bare med at nyde det – så længe det varer.

  • Jonna

    Jensen er en klog kat og selskablig lyder da hyggeligt.