Sommermorgen ved søen i mosen.
Emma skal luftes.
Luften dirrer, summer og lyset spiller i bladene.
Bladene er helt stille, ikke en vind.
Et tog kører forbi i det fjerne.
En hund gøer.
Nogle børn – jeg kan ikke høre hvad de siger, men de lyder glade.
En plæneklipper bliver startet.
Emma trækker i snoren – kom nu.
Knasende, klam, klistret lyd under foden …
Jeg hvirvles gennem tiden.
En sommerdag i 1996.
I haven.
En græshoppe synger sin kærlighedssang.
TV’et står i døråbningen.
Hårdtpumpet Bjarne Riis er oppe hvor bjergene bliver høje.
Gult.
Summen – en hveps viftes væk.
Hårdpumpet fru Nielsen er højgravid med yngste og i fuld fart på vej ind i en svangerskabsforgiftning.
Positionsstolen er i vandret.
Mellemste er knap 3 år, tuller rundt i haven, småsnakker med mor.
En tår koldt at drikke.
Træthed, glæde, forventning, kærlighed i luften.
Se mor – jeg har fundet en snegl.
Hvor er den sød, skal den bo sammen med de andre smådyr?
Knasende, klam, klistret lyd… mellemste tygger på sneglen.
Kuldegysning, ryster på hovedet.
Er tilbage på stien ved søen i mosen.
Synker mundvandet – lidt kvalme.
Rømmer mig, trækker vejret dybt.
Hellere under foden end i munden.
0



Yarrrk….ja hellere under foden 😀
Får så mig til at tænke på Jens Peter (klassekammeratens lillebror) der spiste regnorme og hønselort, hvis han fik en krone… Yarrrk
Anne: Min svoger har også engang spist en regnorm – jeg er ikke sikker på, at han var barn…
Adrr 🙂 langt hellere under foden 🙂
Du er god til at holde fast i gåturene, jeg skal have dem genoptaget, man bliver så godt tilpas bagefter 🙂
Det må jeg nok sige – sikker en historie, godt det var under foden denne gang.
ADDRRRR. Under foden er altså også klamt, men hellere det end..
Lene: Ikke altid 🙂 når den fuldstændig ukontrollerbare træthed kaster sig over mig, så …
eeeeewwwww… men ja, hellere under foden.